زمان تعویض لاستیک های تویوتا

لاستیک های تویوتا را چه زمانی باید تعویض نمود و این کار چه اهمیتی دارد ؟

لاستیک های تویوتا از جمله اجزای آن هستند که می توان گفت بیشترین کارکرد را دارند و علاوه بر آن به دلیل اهمیت بالای آنها در حرکت، از اجزای بسیار مهم ماشین و خودرو ها به شمار می روند. از این رو تعمیرگاه تویوتا توصیه هایی را در این مقاله در رابطه با زمان تعویض لاستیک های تویوتا و همچنین عوامل موثر در تعویض لاستیک ها ارائه می کند، که بسیار مفید و کارآمد خواهد بود، بنابراین به شما توصیه می شود تا برای آشنایی و آگاهی بیشتر در این رابطه تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

زمان تعویض لاستیک های خودرو

چرا باید لاستیک هارا تعویض نمود ؟

لاستیک ها نیز مانند دیگر اجزا به دلیل کارکردی که دارند و همچنین تماس مستقیم شان با زمین پس از مدتی نیاز به تعویض پیدا می کنند. در واقع ممکن است به دلیل حرکت مداوم خودرو لاستیک ها دچار فرسودگی شوند از این رو آنها را باید به موقع تعویض نمود تا بتوانیم بهتر از خودرو در امر حرکت استفاده کنیم. در واقع لاستیک ها در حرکت صحیح و همچنین ایمنی خودرو نقش بسزایی دارند، از این رو تعویض به موقع آنها بسیار اهمیت دارد. این مورد برای تمامی انواع لاستیک ها صدق می کند، و فرقی ندارد که از بهترین و با کیفیت ترین لاستیک خودرو استفاده می کنید و یا لاستیک شما یک لاستیک معمولی می باشد. در نهایت شما باید به این نکته توجه داشته باشید که پس از گذشت مدت زمانی لاستیک ها فرسوده می شوند و این بدیهی است که با طی کردن چند صد کیلومتر لاستیک ها دیگر کارایی اولیه خود را ندارند، از این رو باید آنهارا به موقع تعویض کنید. استفاده از لاستیک های جدید از آن نظر اهمیت دارد که در عملکرد خودرو های تویوتای شما بسیار موثر است از این رو تعمیرگاه لکسوس در کرج توصیه می کند تا حتما به بررسی های لازم در این زمینه پرداخته و حتما در موعد مناسب لاستیک های خودروی، خود را تعویض نمایید.

چه زمانی باید لاستیک هارا تعویض نمود ؟

تعویض لاستیک ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، که از جمله آنها میزان رانندگی شما و کارکرد لاستیک ها می باشد، اکثر سازندگان توصیه می کنند که هر یکسال یکبار و یا هر 7500 کیلومتر، بهتر است تا لاستیک های خود را تعویض کنید. نکته ای که در زمان تعویض لاستیک دخیل می باشد توجه به مواردی چون ساییدگی لاستیک است که می تواند زمان تعویض را تحت تاثیر قرار دهد. به طور کلی لاستیک ها پس از مدت زمانی دچار ساییدگی می شوند که البته این ساییدگی باید در تمام طول تایر خودرو یکسان باشد، که در غیر این صورت ممکن است مشکلی وجود داشته باشد که شما باید نسبت به شناسایی و رفع آن اقدام کنید که این کار را می توانید با مراجعه به تعمیرگاه سلطانی و به ویژه تعمیرگاه کمری انجام دهید.

همچنین مهارت راننده و شخص نیز در سرعت ساییدگی اهمیت بسیاری دارد و بنابراین اگر رانندگی شخص مبتدی و بی احتیاط باشد، لاستیک های خودروی او نیز بیشتر در معرض ساییدگی قرار خواهند گرفت. عامل دیگری نیز در زمان تعویض لاستیک ها تاثیر گذار هستند که می توان به عمر و کارکرد آن اشاره نمود، عمر لاستیک تحت تاثیر عوامل مختلفی است که می توان به میزان استفاده از آن، سال ساخت، شرایط آب و هوایی و محیطی و اقلیمی ، طرز رانندگی و مراقبت هایی که شما از خودروی خود می کنید، اشاره نمود.

عوامو موثر در تعویض لاستیک خودرو

به طور کلی عوامل مختلفی در تعویض لاستیک های خودرو تاثیر می گذارند که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

زمان تولید لاستیک ها

یکی از مواردی که به عنوان راهی برای فهمیدن زمان تعویض لاستیک ها به شمار می رود، آگاهی از زمان ساخت و تولید لاستیک ها می باشد. معمولا هر لاستیکی دارای اطلاعاتی مبنی بر سال وزمان تولید آن می باشد که به شکل دقیقی می تواند شمارا در فهمیدن این موضوع یاری رساند بنابراین با خواند آن می توانید متوجه آن شوید که آیا زمان تعویض لاستیک شما فرا رسیده یا خیر. توصیه می شود لاستیک های خودرو را 6 سال پس از تولید آنها و قبل از 10 ساله شدنشان تعویض نمایید، همچنین با مراجعه به تعمیرگاه هایی نظیر  تعمیرگاه یاریس نیز می توانید به خوبی از زمان تعویض آن اطلاع یابید.

مشاهده نوارهایی بر روی لاستیک های فرسوده

نوارهایی که پس از مدتی بر روی لاستیک های خود مشاهده می کنید، که تا قبل از آن بر روی لاستیک های نو به ندرت مشاهده می کردید؛ نشان دهنده آن هستند که زمان تعویض لاستیک فرا رسیده است.

مشاهده ترک خوردگی در لاستیک

ترک خوردگی لاستیک به وضوح به شما پیام تعویض آنهارا می دهد. لذا اگر ترک هایی را در اطراف، و قسمت های رویی لاستیک مشاهده کردید، هرچه سریع تر نسبت به تعویض لاستیک اقدام نمایید.

لرزش های خودرو

اگر لرزش های شدیدی را در خودروی خود مشاهده کردید می تواند یکی از دلایل آن فرسودگی لاستیک ها و برآمدگی ها و فرورفتگی های روی لاستیک باشد.

برآمدگی لاستیک

ایجاد برآمدگی های غیرعادی بر روی لاستیک ها می تواند سبب آسیب به لاستیک و در نهایت ترکیدن ناگهانی آن شود، بنابراین در صورت مشاهده این چنین برآمدگی هایی توصیه می شود نسبت به تعویض آنها اقدام نمایید.

زمان تعویض لاستیک های خودرو، اهمیت بررسی و تعویض به موقع آن

استفاده از عمق سنج

با استفاده از عمق سنج می توان آج لاستیک را اندازه گیری کرد. و با استفاده از چنین اطلاعاتی می توان تشخیص داد که زمان تعویض لاستیک ها چه موقع می باشد.

بررسی آج لاستیک

آج لاستیک ها تاثیر بسیاری بر روی رانندگی دارد و در واقع این تاثیر به خاطر کنترل پذیری بیشتر می باشد. اگر آج لاستیک ها ساییده شده باشد و یا ازبین رفته باشد در این صورت نمی توان به خوبی در جاده های صاف و لغزنده رانندگی کرد، از این رو توصیه می شود نسبت به تعویض آن اقدام نموده تا از اثرات مخرب آن جلوگیری شود.

چه عواملی سبب خراب شدن لاستیک ها می شود ؟

درست است که لاستیک های تویوتا پس از مدتی  فرسوده می شوند و این به کارکرد آنها مربوط می شود اما در واقع عوامل دیگری نیز در زمان تعویض لاستیک های تویوتا تاثیرگذار هستند که می توان به عدم رانندگی صحیح و استفاده از خودرو در جاده های نامناسب اشاره کرد. شرایط آب و هوایی، نحوه تعمیر و نگهداری و همچنین وزن خودرو نیز از جمله دیگر از این عوامل هستند، بنابراین توصیه می شود برای آنکه بتوان از فرسودگی لاستیک ها جلوگیری کرد و همچنین زمان تعویض آنهارا به تعویق انداخت، تا حد ممکن موارد گفته شده را در نظر بگیرید و کوشش کنید تا عملکرد بهتری را از خود در این موارد نشان دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *